Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

meikä on valmiina talveen!

Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

meikä on valmiina talveen!

are you feeling fashionable?

torstai 25. marraskuuta 2010

 

meikä on valmiina talveen!

"yhyymunkotionkuiglujamuntekismielilaittaahanskatkäteenkunistunkoneella" -valitukset loppu tänään! Me nimittäin käytiin äidin kanssa ostamassa mulle lämpöpatteri!



Sara tuli luonnollisesti tarkistamaan että mitä mä oon tällä kertaa raahannu kotiin, ja kisun hyväksynnän jälkeen oli aika koota patteri.



Tossa patterissa on tehoa 2000W (jota saa tietysti säädettyä viileemmälle tarvittaessa) ja sen lisäks semmonen kuumailmapuhallinjuttu. Mä oon niiiin tyytyväinen siihen että nyt pystyn jopa istumaan toppi päällä tässä koneella. Vielä aamulla mulla oli kahet paksut sukat ja villatakki päällä ja silti sormia paleli niin, että olisin ihan tosissani laittanu hanskat käteen ellei äiti olis just soittanu et lähetään ostamaan se patteri. Tää mun asuintalo on rakennettu 1900-luvun alkupuolella, eikä sillon ihmiset tainnu olla niin vilukissoja kun nykyään, koska ennen tätä patterin ostamista täällä mun kämpässä oli oikeesti jotain tyyliin 15astetta lämmintä. Ehkä allekin, koska musta tuntu että täällä oli melkeen pakkasta :D



Mut nyt on lämmin patteri sekä ylläolevassa kuvassa näkyvä joulutähti jonka äiti halus ostaa mulle koska en omista yhtäkään joulukoristetta enkä niitä voi kauheesti hankkiakaan koska kissat söis ne. Jos jotain kiinnostaa, niin sekä patteri että joulutähti on ostettu Clas Ohlsonilta.

Kävin muuten eilen postissa ja siinä vuoroani odotellessa päädyin kattelemaan erilaisia joulukalentereita ja mietin itekseni, etten kyllä tarvii sellasta koska onhan mulla tavallinen kalenteri josta näkee monesko päivä on. Sitäpaitsi joulukalenterit on lapsille ja mä oon jo iso tyttö!

Sit törmäsin tähän:



Myyrä-kalenteri!!! Mun sisäinen lapsi villiinty ihan täysin joten olihan toi pakko ostaa. Toi on oikeesti semmonen postikorttijoulukalenteri, mut kelpaa mulle. Sitäpaitsi toihan on niin pieni ettei sitä lasketa joulukalenteriks, eiks nii?



Myös talvipukeutuminen on hallinnassa ja kiitokset siitä menee tolle maailman ihanimmalle takille! Se on alunperin Topshopin, mut mä ostin sen eBaysta viime vuonna. Mä kyllä tarvisin ton ohelle jonkun untuvatakin, koska villakangastakit ei oo se paras vaihtoehto -20 asteen pakkasilla, mut murehditaan sitä sit myöhemmin koska tänäänhän oli vaan -10.



Muita tän talven lemppareita on noi GT:n lapaset, Ajasta designin timanttiheijastin sekä Zaran otk-saappaat, jotka ei oo välttämättä ne maailman lämpimimmät ja tukevimmat jäisillä kaduilla. Silti toi varsiosa lämmittää kivasti eikä ainakaan mee lunta kenkiin :P









Päivän asu:
Pipo Gina Tricot
Paita H&M (3-4vuotta vanha)
Farkut Warehouse, Lontoo
Laukku Absolute Vintage, Lontoo
Saappaat Zara

Kommentit:
ihan mieletön toi myyräkalenteri! pakko käydä ettii tollanen :D ja ihanat asukuvat as always :--)
 
ooi aww toi pipon väri sopii sulle ihan sairaan hyvin ! ja ihanat hiukset (:
 
Tosi kiva asu ja söpöt hanskat! :) Ja myyräkalenterihan on luonnollisesti ihan huippu :D
 
Ihanan positiivinen postaus! Kivaa vaihtelua perustalvimarinoille :)
 
tosta kun sanoit että tarttisit uuden takin sitkun tulee kylmempää kun toi -10, ni varaudu, ens viikolla tulee -21 astetta pakkasta ! hyrrrr meikä poika taitaa jäätyä :O mut aiiivan järkyttävän ihana tuo villakangastakki ! ja oiii tahdon tahdon tahdon myööös tuollaisen kalenterin ! supersöpöö ! <3
 
todella söpö asu :)
 
Vanhoissa taloissa on aina kylmä, suurimmaksi osaksi siksi, että vielä 1900-luvun alussa kämpät lämmitettiin kakluunoilla/uuneilla. Keskuslämmitystä ei ollut.
 
Hohoo kattelinkin että onpas tuttu patteri ja tähti... ;> Oon nimittäin töissä Clasulla, ja noitahan menee joka päivä. Kantsii säilyttää kuitti, noissa on muuten 2v takuu.
 
I love your hat! Can't stop looking at it now! :D
 
Saa isoillakin tytöillä olla joulukalenteri! :D

p.s. Tuo takki on tosi hieno :)
 
mun äiti ei ota juttuja ylimääräsistä lämpöpattereista kuuleviin korviikaan.. näkyy nimittäin sähkölaskussa sen verran kivasti ja eipä se energiantuhlaus muutenkaan kovin jees oo. toki kylmä koti on perseestä ja itsekin siitä valittelin, kunnes taas alkoi koko talo lämmetä.
 
Ooh mikä joulutähti ja patteri! Mä en normaalisti syttyis mokomiin, mutta näillä asteilla pikkasen alkaa jo kiinnostamaan :D

Ja mä oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että sun pitäs hankkii ihan OIKEA joulukalenteri. Joku suklaakalenteri tai edes se partiolaisten kuvakalenterin, muuten ei tule joulua! :(
 
senkin söpöliini=) ja mielettömän söpöt lapaset=)
 
ei vaan voi sanoo "-20 asteen pakkasilla" :D se on joko "20 asteen pakkasilla" tai "-20 asteen lämpötila" aaarrghh!
 
Kannattaa varautua mukavaan sähkölaskuun, jos pidät tuota päällä koko ajan... Tai edes 12 h/päivä. Tuo saattaa monikertaistaa kevyesti sähkön kulutuksesi. Esim. jos pidät sitä 12 tuntia päivässä päällä, vie se 24 kWh/päivä. Se tekee 720 kWh/kk. Vertailun vuoksi normaalin ei-sähölämmitteisen yksiön sähkönkulutus/vuosi on 1200-2000 kWh (suurinpiirtein tuota luokkaa).

Tv. Sähköyhtiön tyttö :)
 
APUA! Mä haluun kans Myyrä -kalenterin! Se oli niin paras ohjelma pienenä!
 
mulla on kans tollane joulukoriste juttu! :) omani taitaa olla vain punainen o.O viime talvena ostettu prismasta :DD
 
onneks sun ei tartte nyt sitten palella! :) oot kaunis !
 
Paleleminen ei oo kivaa, mutta ei oo kyllä järkeä pitää niin lämmintä sisälämpötilaakaan, että tarkenee topissa. Ei talvella kuulu tarjeta topissa, sisälläkään.

Eli yritä löytää joku kompromissi.
 
SÄ OOT NIIN PARAS OIKEESTI! xo :)
 
Sun blogias on niin kiva lukea kun oot vielä jossain jutuissa lapsellinen! :) Ja se on niin hyvä asia. Ihanaa vastapainoa tälle tylsälle opiskelulle! Kiiiiitooos!!!
 
eeei vitsi mikä kalenteri ! MÄKIN HALUAN
J
 
Mitä tuo patteri maksoi??
Meillä on kanssa sama ongelma...ikkunoista vetää sisään ihan kamalasti ja ikivanhan talon ikivanhat patterit ei oikein riitä lämmittämään meidän asuntoa. :D

Pakko muuten laittaa sulle linkki, kun muistin että oot joskus kauan sitten postannu sellaisesta laptop-suojasta, jossa on paljetteja. Silloin niitä sai vaan jostain kaukaa kalliilla, mutta nyt: http://www.lindex.com/fi/Product/Product.aspx?id=11772419&styleid=11772417&path=3403475;3215210;3232566;9272;9663
Ja edullisestikin vielä!
 
Ihana tuo paita/mekko! Harmi että sitä ei varmaankaan enää myydä :D
 
just tuommosta takkia oon ettiny vaikka mistä mutta mitää täydellistä ei oo tullu vastaan, nyt kun aivan ihanuus tulee oikee lemppariblogissa silmien eteen niin se onkin joku jota ei löydy enää kaupoista :( just my luck
 
tänää vaa -18 ja jäätävä tuuli mereltä </3
 
nyyf, kaikin puolin ihana kokonaisuus :)
 
voiiiiii oot niiin nätti nadja ♥♥ ja ihana toi takki ja noi pallolapaset :):):))
 
Minkä rotunen toi sun kissa on? se on tosi sulonen! :))
 
-18C <3 Kyllä se nyt pitää joulukalenteri olla, mää ainaki aion ostaa joka joulu kunnes oon liian vanha ja vakava semmoseen :-D Eli joskus 60v
 
Hei kannattaa varautua sitten todella paljon isompaan sähkölaskuun kun lämmittää tuollaisella :/ Mulla oli 3kk lasku isompi kun tutun omakotitalon kun mulla oli kaksi patteria. nimimerkki. koko vi*un viime talven lämmitin
 
oi toi patteri on hyvä ! viime talvena harvaikkunaisessa talossa asuessani hankin myös sellasen ja kyllä kelpas. Se tosin oli päällä 24/7 aina pari viikkoakin putkeen (ei, en maksanut itse sähkölaskua, pomo maksoi;)), jota en kyllä välttämättä voi suositella kun välillä tuli oikosulkua ja kipinöitä :D jonka jälkeen se sano sopimuksen irti muutamaks minuutiks. Mutta hintaansa nähden oikeen käypää tavaraa, mutta sammuta sillon kun poistut kotoa tulipaloriskin vuoksi :D
 
Ootsä eronnu Eetun kans?
 
Tosi kivan näköset noi ulkovaatteet, ihana asu, sopii sulle :)
 
Ihastuin tohon paitaan (:
 
Hei tervetuloa meiän kouluu -oli mukava tehdä koetta luokassa, jossa oli 14,5 lämmintä ja opettaja vaan kehotti laittamaa villasukkaa ja tossua jalkaa! ==) Ei pahemmi hymyilyttäny, ku mulla 2 villasukat ja kunnon kerrospukeutumiset mut silti meinas jäätyä, ja käytävässäki oli lämpösempi :D
 
Joo hei suosittelen miettimään kahdesti tota lämpöpatterin käyttöä jos ei pidä jopa parin sadan euron arvoisista sähkön takauslaskuista!

T: Itsekin sellaisesta "iloisesti" yllättynyt :)
 
mistä saa myyräkalenterin?!?!?!??! PAKKO SAADA :D HAHAHA
 
Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]





<< Etusivu

Arkistot

huhtikuuta 2008   toukokuuta 2008   kesäkuuta 2008   heinäkuuta 2008   elokuuta 2008   syyskuuta 2008   lokakuuta 2008   marraskuuta 2008   joulukuuta 2008   tammikuuta 2009   helmikuuta 2009   maaliskuuta 2009   huhtikuuta 2009   toukokuuta 2009   kesäkuuta 2009   heinäkuuta 2009   elokuuta 2009   syyskuuta 2009   lokakuuta 2009   marraskuuta 2009   joulukuuta 2009   tammikuuta 2010   helmikuuta 2010   maaliskuuta 2010   huhtikuuta 2010   toukokuuta 2010   kesäkuuta 2010   heinäkuuta 2010   elokuuta 2010   syyskuuta 2010   lokakuuta 2010   marraskuuta 2010   joulukuuta 2010   tammikuuta 2011   helmikuuta 2011   maaliskuuta 2011   huhtikuuta 2011   toukokuuta 2011   kesäkuuta 2011   heinäkuuta 2011   lokakuuta 2011   marraskuuta 2011   joulukuuta 2011   tammikuuta 2012  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Tilaa Blogitekstit [Atom]